سید محمد صادق علم الهدی

مدرس سطوح عالی حوزه علمیه

ورود اعضا

جدیدترین پیام‌ها

مصاحبه ها

استاد حوزه علمیه قم: نبوغ، مسؤولیت پذیری و شجاعت از ویژگی های شهید صدر بود.sadr-1
خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم گفت: نبوغ فوق العاده علمی، حس مسؤولیت پذیری و شجاعت سه ویژگی بارز و مطرح شهید صدر است. 


حجت الاسلام سید محمد صادق علم الهدی، استاد سطح عالی حوزه علمیه قم، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: نبوغ فوق العاده علمی، حس مسؤولیت پذیری و شجاعت سه ویژگی بارز و مطرح شهید صدر است.

ادامه مطلب: درباره شهید صدر

sadr-2 الاُستاذ السيد علم الهدى:

الشهيد السيّد محمّد باقر الصدر تميّز بالنبوغ و الشجاعة الفكرية
في ذكرى استشهاده على يد جلاوزة البعث أستاذ في الحوزة العلمية يؤكد على أن الشهيد الصدر تميز بالنبوغ وتحمل المسؤولية والشجاعة الفكرية والجسدية.
رسا/ أخبار الحوزة المحلية: قال أحد أساتذة الحوزة العلمية في قم: من أبرز خصائص الشهيد السيد محمّد باقر الصدر النبوغ العلمي وتقبل المسؤولية والشجاعة.
في تصريح أدلى له الى مراسل وكالة رسا للأنباء، قال سماحة السيد محمد صادق علم الهدى، الأستاذ في حوزة قم العلمية: من أبرز خصائص الشهيد الصدر النبوغ العلمي وتقبل المسؤولية والشجاعة الفكرية والجسدية.

ادامه مطلب: خصائص الشهيد السيد محمّد باقر الصدر

مدرسه علمیه مرحوم آیت‌الله سید مرتضی لنگرودی روزگاری منزلگاه و مسکن آن مرحوم بوده که در و دیوارش آمیخته با شمیم زهد و تهجد ایشان است و هم‌اکنون محل آمد و شد طلاب جوانی است که با جد و جهد در راه تحصیل علوم اهل‌بیت (ع) گام بر می دارند.

حجت‌الاسلام علم‌الهدی مدیر مدرسه علمیه آیت‌الله لنگرودی در مصاحبه با مرکز خبر حوزه با تشریح فعالیت‌های این مدرسه درباره زندگی مرحوم آیت‌الله لنگرودی گفت: آیت‌الله مرتضوی لنگرودی از تربیت‌شده‌های نجف و از شاگردان مرحوم نائینی و سید ابوالحسن اصفهانی بوده که بعد از مراجعت از نجف به تهران و سپس به قم در این منزل که به مدرسه علمیه تبدیل شده است ساکن می‌شوند.

ادامه مطلب: تحصیل و تحقیق در مدرسه علمیه آیت‌الله لنگرودی

در زمينه نظام آموزشي حوزه هاي علميه و متون درسي آن - دو ديدگاه وجود دارد گروهي خواهان تحول كامل نظام آموزشي حوزه وگروه ديگر خواهان حفظ وضع موجود مي باشد.
گروه اول معتقدند كه متون بايد عوض وبازنويسي شده وطبق اصول استاندارد آموزش دنيا وبا قلم روان تدوين شود كه براي همه طلاب قابل فهم ودرك باشد.
در مقابل گروه دوم مي گويند بايد همين متون كهن وقديمي باقي بماند و نبايد دروس قديمي حوزه را دستكاري نمود.

ادامه مطلب: نظام آموزشي حوزه هاي علميه

اين مصاحبه در خرداد ماه سال ۱۳۸۶، به درخواست خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) صورت گرفت است كه ذيلا متن ويرايش شده آن تقديم حضور خوانندگان محترم مي گردد:

ايرنا: با تشكّر از اينكه وقت خود را در اختيار ما گذاشتيد، ميخواستيم نظر شما را در ارتباط با متون درسي حوزه و لزوم بازبيني آن بدانيم.

استاد: بسم اللَّه الرحمن الرحيم.

سؤال شما صرفاً به مرحله سطح حوزه مربوط است چرا كه در درس خارج ديگر متني نيست. در نظام حوزه مرحله سطح دو قسمت شده است: مقدّمات و سطح عالي. سطح عالي از پايه هفتم حوزه آغاز ميشود و تا پايه دهم ادامه مييابد. دروس اصلي اين مرحله 3 كتاب ارزشمند رسائل، مكاسب و كفايه است. از آنجا كه اين حقير مفتخرم در دروس سطح عالي حوزه در خدمت طلّاب عزيز باشم مشخّصاً درباره متون درسي اين مرحله صحبت ميكنم.

ادامه مطلب: تدوین کتب درسی سطح عالی حوزه های علمیه

لینک های حوزوی

اوقات شرعی